Cele mai bune exerciții pe care le poți face pentru a te menține în formă la birou

Pentru majoritatea persoanelor, munca a depășit de mult perioada în care implica efortul fizic, și se rezumă în general la multe ore petrecute în fața unui ecran, iar în timpul programului mișcarea presupune doar drumurile până la aparatul cu apă și la cantina unde iei prânzul. Viața cotidiană devine din ce în ce mai aglomerată, iar faptul că petreci ore în șir în drum spre muncă nu îți ușurează programul aglomerat. În acest context, poate să pară imposibil să găsești timp și pentru exercițiile fizice, iar de multe ori atunci când ești acasă ești mult prea obosit să întreprinzi orice fel de activitate. Conform Organizației Mondiale a Sănătății, există în jur de 3.2 milioane de decese anuale cauzate de sedentarism, și este bine cunoscut faptul că orele în șir petrecute pe un scaun cresc considerabil riscul de infarct, deja existent din cauza stresului și a obiceiurilor alimentare nesănătoase. Dacă îți simți corpul tensionat și nu ai suficient timp să faci mișcare înainte sau după terminarea programului, ar trebui să încerci următoarele exerciții la birou:

Flexări de șold

Stai pe scaun și ridică un picior câțiva centimetrii deasupra pământului, apoi menține-l în aer într-un unghi de 90 de grade cât timp te simți confortabil.

Extensii de picioare

Atunci când stai pe scaun, întinde câte un picior până la nivelul șoldului, ține-l în aer pentru câteva secunde, apoi alternează cu al doilea picior.

Ridică vârful piciorului

Ține-ți călcâiele lipite de pământ și ridică vârfurile. Poți face acest exercițiu atât așezat, cât și în picioare.

Joc de glezne pe scaun

La antrenamentele de fotbal, jucătorii aleagă rapid pe loc. Fă același lucru în reprize de câte 30 de secunde în timp ce stai pe scaun.

Ridicări pentru gambe

Stai în fața biroului sau a unui mobilier de care te poți ține pentru a-ți păstra echilibrul. Ridică ușor călcâiele, astfel încât să stai pe vârfuri și lasă-te în jos. Poți face câte trei serii a câte 20 de ridicări.

Ridicări de umeri

Înalță-ți umărul până la ureche, menține-l în poziție pentru câteva secunde, apoi lasă-l în jos și alternează cu celălalt umăr.

Întinderi de mâini

Detensionează mâinile după ore întregi în care folosești tastatura și mouse-ul. Strânge pumnul și deschide-l, astfel încât să detensionezi tendoanele.

Exerciții cu sticle de apă

Pentru a mări dificultatea exercițiilor, poți umple sticle de apă de jumătate de litru. Ține mâinile pe lângă corp și ridică-le până la nivelul umerilor, apoi fă același lucru, dar ține sticlele în față, și ridică mâinile până la nivelul nasului.

 Întinderi de abdomen

Stai pe marginea scaunului și întinde-ți mâinile în sus, iar în timp ce ții spatele drept, încearcă să îți contracți mușchii abdominali. Relaxează-ți apoi corpul și repetă mișcarea.

Rotiri de gât

Lasă-ți bărbia în jos și rotește-ți gâtul, apoi ridic-o și mișcă-ți capul într-o parte.

Rotiri de trunchi

Stai drept pe scaun, pune mâinile pe o latură a spătarului și întoarce-ți trunchiul, apoi stai câteva secunde în acea poziție, și schimbă partea apoi.

Desigur, există și alte moduri prin care poți face mișcare, dar acestea presupun să învingi lenea și să îți schimbi obiceiurile, deși la început poate vei fi oprit de comoditate.

Urcă pe scări

Dacă te plângi că nu ai suficient timp să faci mișcare, ar trebui să renunți la urcatul cu liftul. Chiar dacă biroul tău se află la etajul 10, urcatul și coborâtul pe scări ar putea să te ajute să dai jos câteva calorii și să te simți mai bine.

Mergi pe jos

Cu toții suntem triști atunci când vedem că locul nostru de parcare preferat, aflat la intrarea în clădire, este ocupat. Parchează mai departe, sau  lasă mașina acasă și mergi pe jos la muncă. Dacă locul de muncă este prea departe, poți să încerci să mergi pe jos măcar câteva stații, apoi să iei transportul în comun.

Ridică-te

Atunci când te ridici din când în când de la birou, scazi considerabil șansele de apariție a unui infarct. Stai în picioare când vorbești la telefon, sau ia-ți o brățară de fitness care să îți amintească să te ridici de pe scaun și să iei o pauză de relaxare.

Fă o pauză de plimbare

O pauză scurtă, de 15 minute în care să mergi pe jos, fie și în jurul clădirii, nu te va ajuta doar din punct de vedere fizic, ci te va ajuta să te concentrezi mai bine atunci când te întorci la muncă. Ia o gură de aer și fă câțiva pași în fiecare zi, fără a fi distras de telefon.

Comentarii

mood_bad
  • Nici un comentariu
  • Adauga un comentariu